ازن چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان waste water و آدرس paloodsanat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 221
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com

ازن چیست؟
چهار شنبه 19 آذر 1399 ساعت 14:21 | بازدید : 32 | نوشته ‌شده به دست palood | ( نظرات )

ازن چیست ؟

ازن گازي است تقريباً بي رنگ با بويي خاص شبيه بوي هواي تازه که پس از رعد و برق استشمام مي شودو يا بويي که در کنار تخليه الکتريکي در هواي آزاد به مشام مي رسد. در دماي معمولي بصورت گاز است، نقطه جوش آن 112- و نقطه ذوب آن 251- درجه سانتيگراد و چگالي آن 5/1 برابر اکسيژن در شرايط استاندارد مي باشد. حلاليت آن در آب کم بوده و با کاهش دما افزايش مي يابد. مولکول ازن پايدار نبوده و در نتيجه نمي توان آنرا انبار يا حمل نمود. اين امر باعث مي شود که توليد ازن همواره در محل مصرف صورت گيرد. لذا مراحل حمل و انبار کردن مواد شيميايي که مراحلي بسيار خطرناک هستند ، در اين روش حذف مي شود.

چه ازن ازطريق ماوراء بنفش و چه به صورت صاعقه بوجود آمده باشد، ازن بوجود آمده سريعاً تمام آلاينده هاي محيط را اکسيد مي نمايد و نتيجه اين اکسيداسيون تنها مواد اکسيد شده و اکسيژن مي باشد .

O3 در طبيعت نمي تواند بصورت پايدار باقي بماند و سريعاً به O و O2 شکسته مي شود.O2 مولکولي پايدار است که ميزان اکسيژن محيط را بالا مي برد ولي اتم O (اکسيژن نوزاد يا اکسيژن فعال) نمي تواند منفرداً به زندگي خود ادامه دهد و بايد با آلاينده ها ترکيب شود و آنها را بصورت اکسيدهاي پايداردرآورد. به همين خاطر است که ترکيب عمده اکسيژن فعال با ساير مواد يا موجودات است و نه ترکيب ازن.

بايد توجه داشت در حالتي که ازن توليد مي شود ، درفضا O1 ، O2 و O3 بصورت همزمان وجود دارند و بهمين دليل ترکيب را به صورت Ox نشان مي دهند که x مي تواند 1 يا 2 يا 3 باشد.

O2 بصورت پايدار باقي مي ماند O3 به O2 و O1 تغيير مي يابد که O2 باز پايدار مي ماند و O1 باعث ضدعفوني مي شود. در نتيجه اين اکسيژن فعال و يا نوزاد است که باعث ضدعفوني طبيعت از زمان بوجود آمدن آن تا ابديت خواهد بود. به همين دليل است که مي توان اکسيژن فعال را ضدعفوني کننده اهورايي ناميد. اکسيژن فعال ، اکسيژن نوزاد و ازن در اين طرح به صورت مترادف به کار گرفته شده اند.

ادامه مطلب ...





:: برچسب‌ها: ازن چیست؟,ازن,ازن ژنراتور,ازن ژنراتور چیست؟ ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: